19 Kasım 2012 Pazartesi

Füreya


Ayşe Kulin nin güzel bi romanını bitirdim: Füreya...Roman hakkında hiç bilgi almadan okumaya başladım ve sonradan biyografik roman olduğunu öğrendiğimde oldukça şaşırdım :) Avrupa da sesini duyurmuş, bu ünlü seramik ustasının köklü ailesinin  Büyük Ada daki yaşamı ile başlıyor roman.O kadar sürükleyiciydi ki  nasıl bittiğini anlamadım.Osmanlı nın son döneminden Cumhuriyete geçiş süreci çok güzel anlatılmış.Garip tesadüfler de yaşadım okurken.Romanda  Ataturk ün öldüğü kısım,10 Kasım a denk gelmişti.Daha bir hüzünlendim bu 10 Kasım da.

Romanı okuduğum süre içinde Füreya nın gözüyle baktım dünyaya.Yaşlandığı günlerde hissettiklerini anlamaya çalıştım.Zaman zaman annanem aklıma geldi gözlerim doldu okurken..
Böyle işte Füreya ile geçen hafta vedalaştık
Veda demişken, bir Ayşe Kulin romanı daha okuyayım.İyice yaşayayım istedim Cumhuriyet in ilk yıllarını..Şimdi elimdeki kitabım "Veda".
Oğlum da kitapları bu kadar sevecek mi ? :) Şu ana kadar benimle olduğu günden beri 5 kitap bitirdim.

Sefiller (Victor Hugo)
Ezilenler (Dostoyevski)
Ev Sahibesi (Dostoyevski)
Mahallenin En Mutlu Bebeği (Dr.Harvey Karp)
Füreya (Ayşe Kulin)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.