17 Ekim 2014 Cuma

İrmik Helvası


İrmik helvası yapıyorum her gelen misafire.Havam öyle yerindeki.Artık 3. yapışta tam kıvamı tutturdum.Bu seneki tatlım bu.Başka tarif öğrenene kadar.

Malzemeler
250 gr irmik ((paketler genelde 500, yarısını ekliyorsun)
125 gr tereyağı
2 bardak su
2 bardak toz şeker

Tarif :
İrmik e hiç birşey katmadan seramik tavada kavuruyorum önce.Mis gibi kokuyor.
Kısık ateşte kavrulurken arada karıştırıyorum
Küçük bir tencerede 3-4 kaşık tereyağı eritip, içine 2 bardak su, 2 bardak şeker ekliyorum.
Şeker eriyene kadar karıştırıyorum.
Tavadaki irmik renk değiştirip altın sarısı kıvamına gelince içine bir çorba kaşığı tereyağı ve fıstıkları ekliyorum

2 dk öle kavurup tenceredeki şerbeti yavaş yavaş ekliyorum. 5 dk kadar karıştırıyorum.Altını kapatıp üzerine kapak koyup 10  dk dinlendiriyorum.

Annem fıstık yoksa portakal kabugu rendeliyor.Öyle de güzel oluyor.Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.