22 Haziran 2010 Salı

Balkon ve Karamel



Baktım rahat durmuyor bunalmış içeride postuyla, açtım balkonu...Balkon da tam balkon... Tozdan kirden görünmüyor.En son ne zaman balkon yıkadım diye düşündüm tabi haliyle.Yeni evde hiç...Ondan önceki evde zaten balkon kapalıydı.Annemlerin evinde de kapalı balkon.Ee ben hiç balkon yıkamadım mı ? Yok tabi ki de varmış hafızamda böyle bir anı. Biraz zorlayınca çıktı hatıralar : İlkokuldan liseye kadar annemle balkon ve halı yıkama savaşı vermiştim. Hiç bir şeye takmayan hatta iş konusunda beni hiç zorlamayan annem , balkonlara fena takıktı.Nasıl yıkadığımı inceler, hataları pat pat söyler, hele yeri yıkadıktan sonra işin bittiğine sevineceğim sırada "Pervazlar ? " diye bir kelime atardı ortaya.İlk defa orda tanıştım pervazlar la.

Meğer balkonu çevreleyen demirlermiş.Onları silmeden hele hele pervazların altındaki betona bez değmeden balkon yıkama işlemi sona ermiş olabilir mi hiç ? Hem etraftan biri yıkarken görse yalap şalap yıkadı geçti demez miymiş ?

Neyse ben bu düşüncelerle Karamel in pis balkonda dışarıyı izlemesine razı olmayıp, balkonu kova kova su ile bi güzel arındırdım. Pervazları da unutmadım tabi.Islak su ayaklarına değdiğinde bizimkindeki şen havalar görülmeye değerdi..Nasıl mutlu nasıl mutlu...
Akşam üstü çocuklar dışarıda oynarken böyle bir nostalji yaptım ben de kendi kendime. Ne keyifli işmiş balkon yıkamak ! :)

1 yorum:

  1. Balkon, deyince aklıma hep çiçekler gelir. Bu baharda beni de bir balkon sevdası aldı. Balkonu temizledim, hatta yıllar sonra saksılar aldım, çiçekler ektim. Şimdi çiçeklere su vermek bahanesi ile, balkonu da yıkıyorum. Meğer ben ne güzel balkon yıkarmışım da haberim yokmuş :).
    Sev-can

    YanıtlaSil

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.