3 Aralık 2009 Perşembe

Küçük Prens (le petit prince)



Son günlerde elimdeki kitap ,Kayıp Gül kitabının tanıtımlarında ismine rastladığım "Küçük Prens" adlı çocuk romanı..Biraz geç kalmadın mı demeyin, ben de önce yadırgadım kendimi.. Ancak kitabın derin anlamlar içeren sayfalarına daldıkça çok da geç kalmadığımı düşündüm..

Küçük Prens sadece çocuklara hitap etmiyor.Çocuk gözünden büyükleri anlatıyor... Biz de yetişkin olarak yaptığımız tuhaflıklarla başbaşa kalıyoruz sayfalarda...Çocukluğumuzu anımsıyoruz..

Vikipedi de birazcık baktım , neden hiç rastlamadım daha önce bu şirin kitaba diye ve sebep şu imiş efendim :


"Kitapta Küçük Prens'in yaşadığı asteroidi (B612) bulan bir Türk astronomdur. Hatta bu astronom asteroidi uluslararası bir kongrede anlatır. Fakat fesli kafası ve doğulu giysilerinden dolayı kimse onu dinlemez, ama bir Türk diktatörün kıyafet devrimi yapıp herkesi Avrupalı gibi giyinmeye zorlamasından sonra aynı astronom bu defa modern kıyafetlerle kongreye katılır ve herkes ikna olur.
Mustafa Kemal Atatürk'ü bir diktatör ve yanlış yolda olarak tanıtan bu satırlar yüzünden uzun yıllar Türk okuyucusu kitabı sansürlü okudu. Yine bu yüzden kitap, eleştirilere maruz kalabileceği gerekçesiyle 2005 yılında ilköğretim öğrencilerine önerilmek üzere hazırlanmış olan 100 Temel Eser arasından çıkarıldı."

Tabiki diktatör tanımlamasından rahatsız oldum ama bütün kitaba da kıyamadım.
D&R da rafta rastlayınca tutamadım kendimi bir çırpıda aldım ama size online okuyabileceğiniz bir site buldum.

İşte burda :

http://www.1001kitap.com/Cocuk/kucuk_prens/index.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.